Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą
elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki
odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których
przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w
tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze zm.).
Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i
udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin
jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie
jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą
elektroniczną).
Podstawowe definicje:
Regulamin: Regulamin Sklepu Internetowego;
Sprzedawca lub Usługodawca: firma Azardi
s.c , Mroczeń 93, 63-604 Baranów, wpisana do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 6192048542, REGON 382036826.
Klient lub Usługobiorca: osoba fizyczna, która ukończyła 18
lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu
nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w
zakresie działalności Sklepu. Klient to także Konsument, jeśli w danej kwestii brak
oddzielnych postanowień w stosunku do Konsumenta;
Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze
Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową;
Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017.1219 t.j. ze zm.), świadczona
drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu;
Sklep lub Sklep Internetowy, lub Serwis: Usługa
elektroniczna, Sklep Internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę Azardi s.c., w ramach
którego Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o
dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie, a
wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza internetem;
Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą
(loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie
teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta
oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu;
Towar lub Produkt – towary sprzedawane w Sklepie,
znajdujące się w ofercie Sprzedawcy;
Umowa – umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru,
zawarta na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez
Sprzedawcę;
Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji
elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie lub dokonanie innych
czynności w Sklepie;
Zamówienie – dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta
za pomocą środków komunikacji technicznej;
Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa
dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej
(e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne
otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów), zawierających
informacje o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie.
ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE
Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem: Mroczeń 93, 63-604 Baranów,
adres poczty elektronicznej biuro@lozko24.pl, numer telefonu +48 500148500.
Sprzedawca świadczy Usługi Elektroniczne zgodnie z Regulaminem.
Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez
Klienta komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet,
odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz
aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze
bezprawnym.
Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla
korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania
celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci
Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z
zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego
Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci
Internet.
Zawarcie umowy o świadczenie Usług Elektronicznych następuje za
pośrednictwem Sklepu przez internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z
Usług Elektronicznych poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie konta Klienta. W
takim przypadku umowa o świadczenie Usług Elektronicznych rozwiązuje się automatycznie bez
konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
Nie ma możliwości korzystania ze Sklepu anonimowo lub z
wykorzystaniem pseudonimu.
ROZDZIAŁ 3. DANE OSOBOWE
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami
prawa, w szczególności:
1) Sprzedawca dokłada należytej staranności w celu ochrony
interesów osób, których
dane dotyczą, w tym zapewnia, aby dane te były:
przetwarzane zgodnie z prawem RODO,
zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i
nie poddawane dalszemu
przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do
celów, w jakich są
przetwarzane,
przechowywane w postaci umożliwiającej
identyfikacje osób, których dotyczą,
nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
2) Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i
organizacyjne zapewniające
ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii
danych objętych ochroną.
Podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda samych Klientów
lub ustawowe upoważnienie
do przetwarzania danych osobowych, wnikające z ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10
maja 2018 roku (Dz. U. 2018 poz. 1000) oraz z ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017.1219 t.j. ze zm.).
Klientom przysługuje prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania
danych osobowych.
Klientom przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania,
uaktualniania, prostowania, usuwania na zasadach wynikających z ww. przepisów.
Sprzedawca zapewnia, że dane osobowe Klientów nie zostaną
udostępnione żadnym
nieupoważnionym podmiotom. Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym
do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom.
Dane osobowe Klientów mogą być powierzane osobom trzecim na cele
związane z realizacją umowy
zawartej z Klientem. Sprzedawca wskazuje, że powierzył przetwarzanie danych osobowych
następującym podmiotom: kurier, kierowca.
ROZDZIAŁ 4. INFORMACJE DODATKOWE
§ 1 Konto.
Rejestracja Konta na stronie internetowej Sklepu jest bezpłatna i
wymaga następujących
działań: Klient powinien wypełnić formularz rejestracji podając określone dane i składając
oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania
informacji handlowych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie
rejestracji Konta przesłany zostanie link umożliwiający weryfikację Konta. Logowanie do
Konta polega na podaniu loginu oraz hasła ustalonych przez Klienta. Hasło jest poufne i nie
powinno być nikomu udostępniane.
Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych,
dokonywanie lub sprawdzanie
Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.
Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony.
Klient może w każdym czasie zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez
przesłanie odpowiedniego
żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@lozko24.pl.
ROZDZIAŁ 5. SPRZEDAŻ
§ 1. Towary
Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad.
Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.
Gwarancja na Towary trwa 2 lata, odpowiada ona za uszkodzenia
materiałów użytych do
produkcji, gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wywołanych przez klienta, również usługi po
sprzedażowe nie są świadczone typu naprawy uszkodzeń z winy klienta.
§ 2. Zamówienia i ich realizacja
Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza,
dostępnego w Sklepie.
Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta w
Sklepie lub bez rejestrowania
Konta w Sklepie (gościnne zakupy).
Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza,
podając wszystkie dane zgodnie
ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.
Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie
akceptacji Regulaminu,
przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.
Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu. Zamówienia składane
w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.
Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie
przycisku (pola)
oznaczonego „kupuję i płacę”. Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta adres
e-mail potwierdzenie Zamówienia.
Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do
30 dni roboczych.
§ 3. Płatności
Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w
złotych polskich (ceny
zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 2
poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu
stron.
Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie,
usługi pocztowe) i ewentualne
inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do
sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie
składania Zamówienia.
Klient może wybrać formę płatności:
przelew tradycyjny – zapłata przed wysyłką Towaru
(przedpłata). Po złożeniu
Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sklepu.
Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym
Sklepu;
zapłata za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24 –
zapłata przed wysyłką Towaru
(przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien dokonać zapłaty za
pośrednictwem systemu Przelewy24. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu
wpłaty Klienta w systemie płatności Przelewy24;
zapłata przy osobistym odbiorze Towaru (gotówka lub
płatność kartą) – Klient uiszcza
należność bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w sklepie stacjonarnym
Sprzedawcy. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia.
zapłata przy odbiorze Towaru (za pobraniem) – klient
uiszcza należność bezpośrednio
przy odbiorze Towaru u kuriera. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu
Zamówienia.
Na każdy sprzedany Produkt Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go
Klientowi, o ile
przepisy powszechnie obowiązującego prawa wymagają doręczenia.
Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 14 dni od dnia
zawarcia umowy sprzedaży.
Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy – zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu
cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.) – Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na
zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli
Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez
wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia
świadczenia.
§ 4. Dostawa
Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu,
o ile Strony nie ustalą
inaczej.
Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej, transportu
firmy albo za pośrednictwem
operatora pocztowego według wyboru Klienta. Paczka powinna zostać dostarczana w ciągu 7 dni
roboczych od dnia wysyłki Towaru.
Klient może dokonać odbioru osobistego Towaru pod adresem: Mroczeń
93, 63-604 Baranów.
Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego
wyposażenia oraz
instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
Sprzedawca wskazuje, że:
z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na
Klienta przechodzą korzyści i
ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania
Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę
przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez
Konsumenta,
przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń
powoduje wygaśnięcie
roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:
szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem
przesyłki;
zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub
rażącego niedbalstwa
przewoźnika;
szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony
stwierdził po przyjęciu
przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że
szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej
wydaniem.
§ 5. Dodatkowe informacje dla Konsumenta
Umowa nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać
automatycznemu
przedłużeniu.
Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy
to czas realizacji Umowy,
tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.
Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem
złożenia kaucji lub
udzielenia innych gwarancji finansowych.
Sprzedawca nie ma obowiązku i nie stosuje kodeksu dobrych praktyk,
o którym mowa w art.
2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
(Dz.U.2016.3 ze zm.).
ROZDZIAŁ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach
prawnych z Klientami.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma
wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze
zm.) oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U.2017.683 t.j. ze
zm.), w tym na następujących zasadach:
wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W
szczególności Towar jest
niezgodny z umową, jeżeli:
Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju
powinna mieć ze względu
na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
Towar nie ma właściwości, o których istnieniu
Sprzedawca zapewnił
Konsumenta;
Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument
poinformował Sprzedawcę
przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej
przeznaczenia;
Towar został Konsumentowi wydany w stanie
niezupełnym.
Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby
trzeciej albo jeżeli jest
obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie
sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa;
Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady
fizyczne, które istniały w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w
Towarze w tej samej chwili.
Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu
rękojmi, jeżeli Konsument
wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy;
jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku
od dnia wydania Towaru,
domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta;
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna
zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru konsumentowi, a jeśli Towarem
nabywanym przez Konsumenta jest używana rzecz ruchoma, Sprzedawca odpowiada z tytułu
rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od
dnia wydania Towaru;
uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:
żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od
umowy, chyba że Sprzedawca
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz
wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;
Konsument, może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedawcę usunięcia wady
żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów
w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na
jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia;
Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi,
jest zobowiązany na koszt
Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie, a gdy takiego
miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została jemu wydana.
ROZDZIAŁ 7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
Reklamacje Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej
na adres: Azardi s.c.,
Mroczeń 93, 63-604 Baranów. Klient może skorzystać z wzoru reklamacji dostępnej w Sklepie,
ale nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji.
W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona,
doznała ubytku lub
uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru
przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od
przewoźnika. Nie jest to warunkiem rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie
Klienta, ewentualnie także
dokumentację fotograficzną.
Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni.
Jeżeli Sprzedawca nie
ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za
uzasadnioną.
Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie
działania.
Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za
pomocą platformy ODR (online
dispute resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed sądem
powszechnym innymi
organami.
ROZDZIAŁ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na
zasadach określonych w
przepisach kodeksu cywilnego (Dz.U.2017.459 t.j. ze zm.).
Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14
dni od dnia otrzymania
Towaru.
Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta zawarte są w
pouczeniu o prawie
odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.
Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do niektórych umów,
tj.:
o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku
finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy;
w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu
lub mająca krótki termin
przydatności do użycia;
w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu
Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż
części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
zawartej w drodze aukcji publicznej;
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż
do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na
nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonane przez niego płatności za
towar bez kosztów dostawy. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób zwrotu.
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż zwykły
sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi
elementami wyposażenia, w tym
opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru
będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za
niezawartą.
ROZDZIAŁ 9. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.
Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość
strony
internetowej https://lozko24.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione
przez prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy,
teksty, formularze, skrypty,
kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą
do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie,
reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze
strony https://lozko24.pl bez zgody właściciela jest zabronione.
ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z
Klientami lub Konsumentami
zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Wszelkie odstępstwa od Regulaminu wymagają formy pisemnej pod
rygorem nieważności.
Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i
Klientem będzie sąd właściwy
według siedziby Sprzedawcy. Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i
Konsumentem będzie sąd właściwy według zasad ogólnych (sąd miejsca zamieszkania pozwanego)
albo inny dogodniejszy dla Konsumenta (według art. 31-37 kodeksu postępowania cywilnego).